۱۳۹۱ بهمن ۲۰, جمعه

همایش شیعیان افغانستان و تحولات سیاسی پس از سال 2014 ، یا تبلیغ از یک حزب جدید ؟



داکتر جعفر مهدوی

به بهانه ای  تحلیل از  تحولات و رخ داد های سیاسی  پس از سال 2014  ، آقای جعفر مهدوی حزب جدید الورودش  را تبلیغ و تعریف نمود.   


این مراسم بر اساس هماهنگی های انجام شده، از سوی انجمن طلاب افغانستان و واحد دانشجویان افغانستان همایشی،  تحت عنوان: ( شیعیان افغانستان و تحولات سیاسی افغانستان پس از سال  2014  )  روز جمعه : تاریخ : 20 / 11 / 1391 در سالن اجتماعات در مدرسه دارالشفاء قم ساعت 30 / 2 عصر،  دایر شد.  و صدها نفر از دانشجویان،  طلاب و مهاجرین شرکت ورزیده بودند.


سخنران اصلی،  این همایش دکتر جعفر مهدوی  نماینده مردم کابل در ولسی جرگه  بود.  قبل از دکتر مهدوی،  دکتر صادق باقری (رییس کمیته سیاسی حزب ملت افغانستان)  به ایراد سخن پرداخت در باره ای احزاب و پیدایش احزاب در افغانستان صحبت نمود و خاطر نشان ساخت که تشکیل حزب در افغانستان با توجه به قانون اساسی این کشور بر اساس قومی ، مذهبی و نژادی ممنوع می باشد.
 وی اشاره نمود که اساسنامه های احزاب در افغانستان قریب به هم و مشابه یکدیگر هستند و زیاد فرقی ندارد. از طرف دیگر آقای باقری یاد آور شد که:  در افغانستان 100 تا حزب سیاسی وجود دارد.

سپس در قسمت پایانی این مراسم ، آقای مهدوی سخنرانی نمود و نظرات خودش را در مورد  تحولات سیاسی  پس از 2014 بیان داشت .

دبیر کل حزب ملت افغانستان تصریح کرد :  آنچه که  در رسانه ها منعکس می شود غیر از آن است که واقعیت های موجود در فضای سیاسی افغانستان می باشد.

آقای مهدوی ، از حضور آمریکا در افغانستان اظهار نارضایتی نمود و نقش پاکستان را در تقویت صلح افغانستان موثر دانست و نقش ایران را نسبت به مسایل سیاسی افغانستان  با توجه به منزوی شدن این کشور کمرنگ خواند.    

نماینده مردم کابل در این جلسه افزود : بعد از سال 2014 احتمال زیادی وجود دارد که اختلاف ها و مشکلات قبلی افغانستان، بازگردد  مخصوصا پس از انتخابات ریاست جمهوری سال  1393  و سر کار آمدن  کسی که از درایت کافی برخودار نباشد.
پرسش که مطرح است  این است  : کشوری که وضعیت مطلوبی نداشته باشد و از هرلحاظ آشوفته و چالش بر انگیز باشد، تشکیل این همه حزب،  چه مفهومی می تواند داشته باشد؟ 
 که یکی از آن ها حزب تازه تأسیس : (حزب ملت افغانستان)  است که دبیر کل آن جناب جعفر مهدوی است؟
نتیجه : 
در افغانستان کسی دنبال خدمت نیست، بلکه از طریق حزب که یکی از اهرم قدرت و نفوذ اجتماعی است ،  هرکسی  می خواهد از این طریق شهرت پیداکند و به نان و نوایی دست یابد!
امروز مردم افغانستان با این همه حزب،  دیگر نیاز به حزب  جدید ندارد .
بلکه مشکل اساسی این کشور،  باند بازی و رشوه خواری ، فساد اداری و مالی است که  متأسفانه در سطح جهان ، رتبه ای  اول را در این زمینه کسب کرده است.

پس  مردم  افغانستان  به خوبی  می  دانند  که  تشکیل  حزب  به  جز اینکه :  درد و غم این مردم را زیاد تر  نکند  و موجب  نفاق و اختلاف نشود ،  چیزی دیگری  عایدی مردم نخواهد شد.  مردم از تشکیل حزب   نیاز بیشتر  به :  امنیت ،  صلح  ،  ثبات  و خدمت  به این کشور را دارد.  

 از آن هم که بگذریم ، مگر افغانستان  چقدر در آمد و دارایی مالی  دارد؟ که بتواند -
صد حزب سیاسی  را  از هرجهت  تمویل کند ؟

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر