۱۳۹۲ فروردین ۲۴, شنبه

ولایت غزنی رسما به عنوان: " پایتخت تمدن و فرهنگی جهان اسلام " نامگذاری شد !


ندای مزید ؛  نامگذاری شهر غزنی را به عنوان: پایتخت فرهنگی جهان اسلام  به فال نیک گرفته و به همه ای مردم قهرمان و فرهنگ دوست افغانستان، مخصوصا به مردم عزیز ولایت غزنی تبریک عرض می کند!

نامیدن این ولایت به : " پایتخت فرهنگی جهان اسلام " یک دست آورد کلان و افتخار بزرگ برای همه ای ملت افغانستان به حساب می آید.

افغانستانی که نزدیک به چهار دهه طعم همه ای تلخی ها و جنگ ، جهل و نادانی را چشیده اند و نظاره گر انواع و اقسام بیرحمی و قساوت بوده اند.  



هم اینک به لطف خداوند منان، وقت آن رسیده است که یکی از ولایات (غزنی) این ملت ، از سوی سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی کشورهای اسلامی (آیسسکو) به عنوان مرکز فرهنگ و تمدن جهان اسلام برای سال ۲۰۱۳، انتخاب شد.

این عنوان بسیار ابعاد بزرگ در بخش های وسیعی دارد که مسؤولان و مردم افغانستان قدر دان این نعمت باشد و با دقت بیشتر توجه داشته باشند.

غزنی پایتخت فرهنگی جهان اسلام ، یعنی هدایت دهنده و سنبل کشورهای اسلامی ، از صلح ، دوستی گرفته تا بخش های مهمی که در چند دهه ای اخیر مورد دست خوش واقع گردیده و دچار آسیب شده است بازیابی شود.


بی شک افغانستان تاریخ بسیار کهنی دارد در بخش فرهنگ و تمدن از بلخ و بخارا گرفته تا غزنی و شاعران نامدار این ولایت و آثار تاریخی این شهر.

بسیار جای مسرت و بالندگی است که این ولایت با راهبردهای مسئولان امر در خصوص غزنی شناسی بکوشند و از دانش آموختگان و نخبگان کمک بگیرند ، تا اینکه شهر غزنی به جایگاهی اصلیش قرار بگیرد.


 إن شاألله  نه چندان دور  تمام  ولایات افغانستان مخصوصا  این ولایت، فرهنگ و تمدن ،علم و هنر به جای جنگ ، غارت و قساوت بنشیند.

                                                  به امید آن روز  ؛


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر