۱۳۹۲ فروردین ۲۸, چهارشنبه

گذری گذرا به: مجتمع آموزش عالی امام خمینی – قم


ساعت 23 / 10 صبح روز چهارشنبه مورخه ای 28 / 1 / 1392 به خاطر دریافت فایل یادگیری زبان انگلیسی در این مدرسه مراجعه کردم ، بعد از مدتی گشت و گذر از این سر سالن به آن سر سالن، در نتیجه یکی از طلاب این مجتمع به نظر می رسید اهل چین بود، به طرف اداره  ای مورد نظر راهنمایم کرد، تا اینکه نگاهم به سر دری یکی از واحد های این مدرسه افتاد که نوشته بود « گروه عمومی ... »  وقت که وارد اتاق شدم دیدم که دو نفر با شخصیت در پشت میزهای کاری کامپیوترشان نشسته اند. 
سلام کردم و بعد از جواب سلام گفتم: یکی از اساتید انگلیسی - نام آن استاد- را بردم ، از بیرون من را به اینجا معرفی کرده است.

شخصی که پشت میزی کامپیوترش بود، شروع کرد به جستجوی کردن فایل مورد نظرمن ، تا اینکه آن را از کامپیوترش پیدا کرد و تحویلم  داد، بعد از خدا حافظی، از آن اداره خارج شدم  و به سمت درب خروجی این " مجتمع " آمدم تا دم درب خروجی رسیدم  ناگهان در وسط سالن یک " جایگاه قرار داده شده بود " که مخصوص پرچم کشورهای مختلف جهان ازجمله:  پر چم افغانستان در آنجا بود، توجه ام را به خود جلب کرد، دیدم که  این مجموعه یک منظره ای  جالبی است یک موبایل که  به  همراه داشتم ، چندان کیفیتش هم خوب نبود چون طبیعی است که  "  2 مگا پیکسل"  کیفیت عکس  خوب  از آب در نمی آید . 
پرچم کشورهای جهان
به هرحال با آن موبایل چند قطعه عکس گرفتم و بعد، به بغل دیوار سالن نگاه کردم ، که همه ای تابلوها به شکل تابلوی برقی  و زیبا  نصب شده و تقسیم اوقات کلاس طلاب و... این مدرسه را به نمایش گذاشته است ، آن طرف تر رفتم دیدم که بازهم در تابلوی برقی عکس نسبتا بزرگی : حضرت آیت الله العظمی خامنه ای «مدظله العالی» با این جمله نوشته است: سال 92 حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی .


تصویر  حضرت آیت الله العظمی خامنه ای

بعد ، طرف راه پله  به  سمت بالا  نگاه کردم  دیدم  که یکی از طلبه های جوان  درکنار گلی - ( البته آن گل واقعی نبود مصنوعی بود به خاطر تزیین در کنار راه پله گذاشته  شده بود) -  نشسته است و درحال فکر کردن بود ، لابد تازه از کلاس خارج شده  بود  و در آنجا به خاطر تفریح و استراحت نشسته بودند ؟
طلبه جوان درحال فکر کردن در کنار گل مصنوعی

قابل یاد آوری است ، مجتمع فوق الذکر، یکی از مجتمع های عالی، وابسته به جامعه المصطفی (ص) العالمیه در شهر قم – ایران- در سال 1375 هه. ش. شروع به فعالیت کرده و هزاران نفر از سراسر جهان در این مجتمع مشغول به تحصیل هستند.

در این مجتمع 32 رشته تحصیلی در سطوح مختلف از دوره ای کارشناسی گرفته تا دکتری با " مصوب وزارت علوم و فناوری علوم جمهوری اسلامی ایران " وجود دارد.

                                                           

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر