۱۳۸۹ دی ۲۵, شنبه

ولسوالي ناهور فرصت را از دست ندهيد !



وزارت مخابرات افغانستان اعلام کرده است که ظرف یک سال دیگر، خدمات تلفنی را به شانزده ولسوالی افغانستان که تا حالا به این خدمات دسترسی نداشته اند، گسترش می دهد.

این برنامه که از سوی سه شرکت خصوصی مخابراتی و یک شرکت نیمه دولتی اجرا می شود، چهار و نیم میلیون دلار هزینه خواهد داشت که از محل بودجه توسعه ای وزارت مخابرات تامین می شود.

ولسوالی هایی که در این برنامه تحت پوشش قرار می گیرند در ولایات غزنی، ننگرهار، نورستان، لغمان، بدخشان، بغلان، تخار، جوزجان، سرپل، فاریاب، بادغیس، فراه و هرات موقعیت دارند.

براساس آمار رسمی، هم اکنون هشتاد و پنج درصد مردم افغانستان به خدمات مخابراتی دسترسی دارند و آنگونه که وزارت مخابرات می گوید، ارایه این خدمات ظرف پنج سال دیگر سراسری خواهد شد.

همزمان، مقامات دولتی می گویند که در نظر دارند شماری از مکاتب، دانشگاه ها و مراکز صحی در مناطق مختلف افغانستان را به خدمات انترنت مجهز کنند.

مردم ولسوالي « ناهور» مخصوصا منطقه اي محروم ( جرغي وبرجگي ) هم اكنون وقت آن رسيده است كه فرصت را از دست ندهيد، نسبت به توسعه شركت مخابراتي و مراكزي صحي و درماني سهيم شويد، چون در شرايط فعلي خدمات نامبرده حق مسلم هر شهروند است.

قابل ياد آوري است كه : مشكلات فوق در منطقه، چندماه قبل نيز ازطريق سامانه «نداي مزيد » منعكس شده بود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر