۱۳۹۴ تیر ۲۶, جمعه

عید تان مبارک !

 ضمن تبریک " عید سعید فطر"  به همه مسلمانان ، مخصوصا به ملت مؤمن و شریف افغانستان !
امید وارم که طاعات و عبادات همه ای  بندگان خداوند تبارک وتعالی درماه مبارک رمضان؛  که ماهی اطاعت و بندگی است  مورد قبول و پذیرش درگاه ایزدمنان قرار گرفته باشد. 
همان طوری که میدانید ( عید سعید فطر ) در دین مقدس اسلام به عنوان یکی از  اعیادی دینی ومعنوی است و از جایگاه بالایی برخوردار می باشد.   
از این رو مسلمانان پس از یک ماه بندگی و روزه داری ،  این روز را گرامی داشته  و در نخستین روز ، دو رکعت نماز استحبابی این عید را انجام می دهند و سپس به همدیگر تبریک می گویند و احوال جوی می کنند. 
معنای عید چیست ؟ 
عید به معنای باز گشت انسان به فطرت اولیه و خدا دادیش و پاک شدن  او از گناه هان و کردارهای ناپسند می باشد. به عبارت دیگر:  هروزی که انسان به دور از گناه بماند برای او عید است . چون همانگونه که در فطرت اولیه خود پاک می باشد باقی است.  
خُب ، امسال هم الحمد لله و المنه ، نماز این عید بزرگ اسلامی در قصر ریاست جمهوری اسلامی افغانستان با حضور رییس جمهور محبوب و توانمند جلالتمآب  محترم محمد اشرف غنی  با شمول مقامات عالی ربته ای دولتی وحکومتی اقامه گردید. 
اما در حاشیه برگزاری این مراسم عبادی و الهی مصافحه  ( دست به دست دادن ) بسیار جالب و معنا دار، جناب آقای کرزی با اشرف غنی به چشم می خورد که حاکی از  پند و نصحیت های یگدیگرند .
از جمله:  آقای کرزی  در این مصافحه چند پیام مهم را به آقای غنی تلویحا گوشت زد می کند:
کرزی میگه : بیادر وقت کم است . چون مه و تو در این ماه روزه گرفتیم و نزدیک به خداشدیم سعی کن که چند مسأله ضروری کشور را از یاد نبری ؟
 
1 نا امن شدن راه ها و ولایات افغانستان
2 -  جنگ و قتل بین مردم ده نشین و کوچی ها در بهسود3 رسیدگی جدی  به عاملان فاجعه جلریز،
4 -  اگر اینها را انجام ندهی تو به خدا نزدیک نشده ای و عید برای تو معنی ندارد.
 
 اشرف غنی میگه : 
کرزی صاحب ! 
درباره مسأله اول:  مه  خو کوشش خوده  می کنم ولی متأسفانه  مشکلات خارجی و داخلی زیاد است.  
در باره مسأله دوم:  که اشاره کردید ، این مسأله جدیدی نیست ، بلکه در زمان جنابعالی و قبل از آن هم بوده است.    
در باره مسأله سوم : خُب، این هم که معلوم است : شتر کجایش راست است که گردنش راست باشه ! 
در باره نکته چهارم :  برو بچشی کرزی ،  مه قَدَر تو که هستم. تو چه کار کدی که حالا مه ره میگی عید برای تو معنی نداره ؟ و نزدیگ خدا نشدی!؟ 
بامان خدا

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر