۱۳۹۱ بهمن ۵, پنجشنبه

گزارش از مراسم بزرگداشت چهلم « شهید صابر پناهی » - در تهران .


تهیه وتنظیم گزارش :  توسط جعفری

این مراسم روز جمعه ، 17 / 6 / 1391 از ساعت 10 با حضور صدها نفر مهاجر افغانستانی مقیم تهران و دیگر شهرها و برخی علمای اعلام، در شور آباد تهران، با قرائت قرآن کریم آغاز شد و تا ساعت 01 بعد از ظهر، با صرف غذای چاشت (نهار) پایان یافت.

حجت الإسلام والمسلمین آقای محمدی، در این مراسم سخنرانی کرد. ایشان؛ به شهادت رسیدن « شهید صابر پناهی» و همچنین فرارسیدن اربعین آن شهید را گرامی داشت و به مردم (جرغی و برجگی) و ملت شهید پرور افغانستان ، مخصوصا به : بازماندگان و خانواده آن شهید عرض تسلیت گفت.


خطیب این مراسم، سپس به تحلیل و بررسی اوضاع اخیر افغانستان پرداخت با توجه به آیات قرآن کریم، به شأن و منزلت انسان سخن گفت و یاد آور شد که، انسان بهترین مخلوق خداوند در روی زمین است که خدای تبارک و تعالی همه چیز را در اختیار او قرار داده است، تا در راه صحیح و رفاه حال خویش استفاده نمایند.

همچنین نعمت های ظاهری و باطنی خداوند را با توجه به آیه : «أَ لَمْ تَرَوْا أَنَّ اللَّهَ سَخَّرَ لَكُمْ ما فِي السَّماواتِ وَ ما فِي الْأَرْضِ وَ أَسْبَغَ عَلَيْكُمْ نِعَمَهُ ظاهِرَةً وَ باطِنَةً » برشمرد که، منظور از نعمت های ظاهری خداوند در این آیه قوه ای پنجگانه است: دیداری، شنیداری، چشایی، بویایی و شنوایی و منظور از نعمت باطنی ، هم عقل و تفکر است که خداوند به انسان عطا کرده است.
سخنران مراسم؛ افزود که در این آیه ای شریفه اینها نمونه های از نعمت های خداوند است و إلا، تمام نعمت های خدا قابل شمارش نمی باشد. « وإن تعدو نعمت الله لا تحصوها»

حجت الإسلام والمسلمین محمدی ، با تبیّین آیات قرآن کریم که، در زمینه ای قتل و از بین بردن انسانهای بی گناه تاکید ورزیده است. خاطر نشان ساخت که چند قسم آیه در قرآن مجید وجود دارد که، هر کدام آنها به نحوی، از بین بردن انسان بی گناه را شدیدا نهی کرده و خداوند وعده ای عذاب داده است ازجمله به آیات ذیل اشاره نمودند:

1 – « مَنْ قَتَلَ نَفْساً بِغَيْرِ نَفْسٍ أَوْ فَصادٍ فِي الْأَرْضِ فَكَأَنَّما قَتَلَ النَّاسَ جَميعاً ... »اگر شخصی، انسان بی گناه را به قتل برساند ، مثل این است که همه ای انسانها را به قتل رسانده است:


2 - « وَمَنْ يَقْتُلْ مُؤْمِناً مُتَعَمِّداً فَجَزاؤُهُ جَهَنَّمُ خالِداً فيها وَ غَضِبَ اللَّهُ عَلَيْهِ وَ لَعَنَهُ وَ أَعَدَّ لَهُ عَذاباً عَظيماً» اگر کسی انسان بی گناه را از بین ببرد برای قاتل او خداوند طبق آیه ی شریفه ، عذاب های دردناکی را در نظر گرفته است که به چند نمونه ای آن اشاره کرد:

1 - خداوند قاتل را همیشه در جهنم قرار می دهد که دیگر رهایی ندارد.
2 - مورد غضب خداوند واقع می شود.
3 - خدا او را لعنت می کند و از رحمت خود دور می سازد.
4 - خدا شخصی قاتل را به: اشد مجازات محاکمه می کند که، همان عذاب عظیمی است که برایش آماده ساخته است.


آقای محمدی؛ با توجه به آیه شریفه ی: « وَ لَكُمْ فىِ الْقِصَاصِ حَيَوةٌ يَأُوْلىِ الْأَلْبَابِ ..» از حکومت و مسؤولان کشور انتقاد نمودند و بیان داشتن که با توجه به این آیه ای شریفه که مسأله قصاص را مطرح کرده است که تنها عامل بازدارندگی وجلو گیری از قتل و انسان کشی را دارد و به عنوان مایه حیات انسانها است باید توجه جدی صورت بگیرد

دولت افغانستان و مسؤولان مرتبط: لوی سارنوالی، ( دادستان عالی ) وزارت داخله ، امنیت ملی، باید قاتلان مردم بی گناه را شناسایی نموده و به اشد مجازات محاکمه و قصاص کنند تا درس عبرت برای دیگران باشند و جلوی انسان کشی در افغانستان گرفته شوند.

ایشان در پایان سخنرانی شان افزود؛ با توجه به اینکه انسان به عنوان بهترین مخلوق خداوند به عنوان (خلیفه و جانشین خدا ) در روی زمین است، اظهار تأسف کرد که، در افغانستان با بهترین مخلوق خدا چگونه رفتار می شوند !

انسانها مظلومانه با وضعیت فجیع به قتل می رسند! که، به دور از هرگونه عقل سالم، شریعت اسلام و حقوق بشر است. افغانستان امروز با این وضعیت تبدیل به یک مسلخانه گردیده است که واقعاً نگران کننده و شرم آور است. این روند چهره ای اسلام عزیز را خدشه دار خواهد ساخت و در عرصه ای بین المللی تاریخ افغانستان را سیاه کرده و آبروی باقی نخواهد گذاشت.
در اخیر حجت الإسلام والمسلمین آقای محمدی؛ با در نظر داشت مسئولیت حکومت افغانستان در قبال جان، مال، امنیت مردم و کرامت انسانی، خواستار پیگیری فوری عاملان و قاتلان مردم بی گناه شدند - که یکی از آنها « شهید صابر پناهی» است.


همچنین از قوای بین المللی به ( رهبری ناتو ) که به عنوان حامی صلح در افغانستان حضور دارند هم شدیدا انتقاد کرد که، متأسفانه به وظیفه اصلی شان که مبارزه با تروریزم و انسان کشی است به درستی عمل نکرده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر